INSTRUKCJA 



PRZYGOTOWANIE DO GRY:

  1. Uczestnicy: Gra najlepiej sprawdza się w grupie od 4 do 12 osób.
  2. Sprzęt:
  • Talia kart KINGS CUP  50 kart
  • Duży kubek, który stawia się na środku stołu
  • Alkohol lub inny napój dla każdego gracza

USTAWIENIE:

Rozmieść karty zakryte w kółko wokół centralnego kubka. Wszystkie karty powinny się stykać, tworząc zamknięte koło.

ZASADY GRY:

  1. Kolejność gry: gracze wybierają po jednej karcie z koła po kolei zgodnie z ruchem wskazówek zegara i wykonują zadania napisane na kartach

UWAGA - gracz, który jako pierwszy przerwie okrąg utworzony z kart musi się napić

ZADANIA NA KARTACH:

  1. Beers - gracze, którzy mają piwo, muszą wypić połowę
  2. Both neighbors drink - gracz musi się napić z osobami siedzącymi obok niego
  3. Boys drink - faceci piją jeden łyk
  4. Chug your drink - gracz musi pić bez przerwy przez 5 sekund
  5. Cupid - gracz wybiera dwie osoby, które do końca gry muszą pić jednocześnie (może wybrać siebie)
  6. Cocktails - gracze, którzy mają drinki, muszą wypić dwa łyki
  7. Confess - gracz musi zdradzić sekret (przykłady poniżej)
  8. Death card - gracz wybiera osobę, która musi wypić dwa szoty (można to rozdzielić na dwie osoby po jednym szocie)
  9. Drink for all - gracz musi wypić tyle łyków, ilu jest graczy
  10. Drink if - gracz powinien dokończyć zdanie “wypij jeśli …”, następnie piją osoby dla których zdanie jest prawdziwe. Przykład: gracz mówi “wypij jeśli masz niebieskie oczy” - piją, więc osoby z niebieskimi oczami
  11. Drink with a friend - gracz wybiera jedną osobę, z którą musi wypić jeden łyk
  12. Drink your body count - gracz musi wypić tyle łyków, ile jest osób z którymi spał
  13. Every other - pije co drugi gracz, zaczynając od osoby, która wyciągnęła kartę
  14. Flip a coin - gracz musi rzucić monetą. Jeśli wypadnie orzeł musi wypić 3 łyki a jeśli reszka jeden łyk
  15. Four is for the floor - ostatni gracz, który dotknie podłogi, musi się napić
  16. Girls - dziewczyny piją jeden łyk
  17. Hot seat - gracz musi odpowiedzieć szczerze na każde pytanie zadane przez innych graczy. Jest możliwość jednego veto (odmówienia odpowiedzi, gracz musi wtedy napić się dwa łyki) (przykłady poniżej)
  18. Immunity - gracz może zachować kartę i użyć jej w dowolnym momencie w ciągu gry, aby odmówić picia (zasada nie dotyczy 4 karty King’s Cup)
  19. Karty King’s Cup (4 w talii) - gracz musi wypić dwa łyki i wlać ¼ swojego napoju do kubka na środku. Czwarty król wyciągnięty oznacza, że gracz musi wypić całą zawartość kubka na środku
  20. Kiss or drink - Gracz może albo pocałować się z osobą po jego lewej stronie lub napić się jeden łyk
  21. Looking hot? Drink! - każdy gracz, który czuje, że dzisiaj dobrze wygląda musi się napić
  22. Lactose intolerant - gracze z nietolerancją laktozy muszą wypić jeden łyk
  23. Make a toast - gracz musi wznieść toast!
  24. Make a rule - gracz  ustala zasadę do gry, której reszta graczy musi przestrzegać (przykłady poniżej)
  25. Never have I ever - gracz powinien dokończyć zdanie “nigdy przenigdy  …”, następnie piją osoby, które robiły tą rzecz. Przykład: gracz mówi “nigdy nie miałem zagrożenia z matmy” - piją wtedy osoby, które miały. (przykłady poniżej)
  26. Next phone to buzz - gracze wykładają telefony na środek stołu, pije osoba, której telefon jako pierwszy “zabuczy”
  27. No hands shot - weź szota bez użycia rąk
  28. Pick a category - wybierz kategorię, następnie każdy po kolei wymienia rzecz podlegającą pod nią. Kto jako pierwszy nic nie wymyśli musi wypić łyka. Przykład: gracz mówi “dodatki do pizzy”, następnie każdy z graczy wymienia po jednym dodatku. (przykłady poniżej)
  29. Reverse - zmiana kierunku gry
  30. Rhyme time - gracz mówi słowo ( lub zdanie ), reszta graczy po kolei musi powiedzieć rym do wybranego słowa. Kto jako pierwszy nic nie wymyśli musi wypić łyka. 
  31. Seven is for heaven - ostatni gracz, który podniesie rękę do góry, musi się napić
  32. Simon says - gracz jest “Simonem”. Simon mówi, co ma robić reszta, na przykład siadać, skakać, tańczyć, śpiewać czy klaskać. Istnieje jednak pewien element podchwytliwy: polecenia wykonuje się tylko, gdy wypowiadana jest fraza „Simon says”. Jeśli polecenia nie poprzedzają te słowa, nie należy go wykonywać. 
  33. Smokers - osoby palące muszą wypić trzy łyki
  34. Shotgun - gracz wybiera osobę, która musi wypić szota
  35. Show your pride - gracze, którzy są członkami społeczności LGBTQ+ muszą się napić.
  36. Tell a joke - gracz powinien opowiedzieć żart, musi wypić jeden łyk jeśli nikt się nie zaśmieje
  37. The floor is lava - gra w  “podłoga to lawa” - czyli gracz, który dotknie podłogi musi się napić
  38. Truth or dare - gra w “prawda albo wyzwanie” -  gracz może wybrać czy woli odpowiedzieć na pytanie czy podjąć się wyzwania wymyślonego przez pozostałych graczy
  39. Wanted - gracz powinien dokończyć zdanie “kto najprawdopodobniej  …”, następnie gracze wskazują osobę, dla której zdanie jest prawdziwe. Przykład: gracz mówi “kto najprawdopodobniej byłby pijany od jednego kieliszka” - wskazana przez większość graczy osoba musi się napić
  40. Would you rather - gra “co byś wolał”, Gracz daje do wyboru dwie opcje i nastepnie, każdy wybiera co by wolał. Mniejszość
  41. Who doesn’t go home - piją gracze, którzy nie wracają tego wieczoru do swojego domu
  42. Who came with a taxi - gracze, którzy dotarli na miejsce taksówką lub uberem muszą się napić
  43. Vegan and vegetarian - weganie i wegetarianie muszą napić się dwa łyki
  44. Vote - gracze głosują kto i ile szotów powinien wypić
  45. Question Queen - ktokolwiek odpowie na jakiekolwiek pytanie gracza, który wyciągnął tą kartę, musi się napić
  46. Who is always late - piją gracze, którzy często się spóźniają

KONIEC GRY:

Gra kończy się, gdy wszystkie karty zostaną wyciągnięte lub według innych wcześniej ustalonych warunków (np. po wyciągnięciu czwartego króla)

UWAGI:

  • Ważne jest, by grać odpowiedzialnie i pamiętać o swoich granicach.
  • Gra może być adaptowana do niestandardowych reguł lub kart, zależnie od preferencji grupy i możliwości
  • CATEGORY - przykłady kategorii

    1. Dźwięki wydawane przez zwierzęta
    2. Dodatki do pizzy
    3. Piwa
    4. Supermoce
    5. Youtuberzy
    6. Znane osoby/ postacie na literę …
    7. Hasła reklamowe 
    8. Gesty bez użycia słów ( np. peace sign, serce z dłoni, środkowy palec itd)
    9. Piosenki ze słowem …
    10. Marki kosmetyków
  • CONFESS - przykładowe pytania na które można odpowiedzieć w ramach karty “confess”

    1. Jaka jest twoja najdziwniejsza fobia?
    2. Masz jakiś ukryty talent?
    3. Jaki był/jest twój najdziwniejszy celebrity crush? (kreskówki też się liczą)
    4. Jaka jest twoja najbardziej szalona historia z imprezy?
    5. Jaki jest twój najdziwniejszy nawyk?
    6. Na jakiej najdziwniejszej randce byłeś?
    7. Co lubisz..?
    8. Jaka jest najdziwniejsza kombinacja żywności jaką lubisz?
    9. Opisz najgorszy pocałunek w twoim życiu
    10. Co dziwnego robiłeś w dzieciństwie, a myślałeś, że to normalne?
  • DRINK IF - przykłady “wypij jeśli…”

    1. Wypij jeśli nadal jesteś trzeźwy
    2. Wypij jeśli byłeś pijany w ciągu poprzednich 48 godzin
    3. Wypij jeśli zrobiłeś sobie tatuaż w tym roku
    4. Wypij jeśli boisz się kiedy twoja przyjaciółka prowadzi
    5. Wypij jeśli nie wstawiłeś dzisiaj nic do internetu (bereal się liczy)
    6. Wypij jeśli kiedykolwiek byłeś na randce w ciemno
    7. Wypij jeśli kiedykolwiek z powodzeniem użyłeś tekstu na podryw
    8. Wypij jeśli kiedykolwiek wygrałeś niestandardową nagrodę
    9. Wypij jeśli chciałbyś pocałować kogoś z tego pokoju
    10. Wypij jeśli masz telefon w ręce
  • HOT SEAT - przykładowe pytania jakie można zadać osobie, która wylosowała kartę

    1. Jaka jest twoja największa “green flag” a jaka “red flag”
    2. Gdybyś mógł zamienić się życiem z jedną osobą w tym pokoju, kto by to był?
    3.  Z kim z tego pokoju najchętniej poszedłbyś na randkę?
    4. Którą markę/ którego artystę wszyscy kochają a ty skrycie tego nie rozumiesz?
    5. Co byś zrobił, gdyby twoje działania nie miały konsekwencji?
    6. Jakie największe kłamstwo powiedziałeś rodzicom?
    7. Gdzie widziałbyś zebrane tu osoby za 10 lat?
    8. Jaki największy “red flag” zignorowałeś
    9. Jakbyś dostał kartę bez limitu pieniędzy, co byś chciał kupić w pierwszej kolejności?
    10. Gdybyś mógł zamienić się szafą z jedną osobą w tym pokoju, kto by to był?
  • MAKE A RULE - przykłady zasad, które może wprowadzić gracz , który wylosował kartę (zasada obowiązuje, do końca gry)

    1. Imiona - każdy gracz, który wypowie imię jakiejkolwiek osoby siedzącej przy stole pije łyk
    2. Każdy z lewej - jeżeli gracz musi się napić, pije również gracz po jego lewej stronie
    3. Podwójnie - mówimy ostatnie słowo każdego zdania zdania. Rozumiesz rozumiesz?
    4. Wróżka - każdy gracz ma na swoim drinku niewidzialną wróżkę. Przed każdym napiciem się, należy wróżkę podnieść i położyć sobie na ramieniu, a następnie odłożyć z powrotem na  drinka. Zapomnisz - pijesz
    5. Mistrz kciuka - w dowolnym momencie gracz może (dyskretnie lub nie) położyć kciuk na stole. Każdy jak najszybciej musi zrobić to samo, ostatnia osoba z kciukiem na stole musi dokończyć swojego drinka
    6. Reguła pijanej ręki - każdy gracz musi trzymać swojego drinka w niedominującej ręce, jeśli ktoś przyłapie ciebie na pomyłce, musisz wyzerować swojego drinka
    7. DOUBLE TROUBLE - jak ktoś pije, to pije podwójnie
    8. Ładna koszulka… - każdy gracz, który wypowie imię jakiejkolwiek osoby siedzącej przy stole pije łyk ORAZ musi zamienić się koszulkami z tą osobą
    9. O kogo chodzi? - każdy gracz przyjmuje imię osoby siedzącej po jego prawej stronie. Jeśli ktoś zareaguje na swoje pierwotne imię, musi się napić
    10. Król ciszy - szeptamy, gracz który podniesie głos musi się napić
  • MOST LIKELY TO - przykłady “kto najprawdopodobniej…”

    1. Kto najprawdopodobniej mógłby chodzić z dwoma osobami jednocześnie?
    2. Kto najprawdopodobniej rozpowiedziałby plotkę?
    3. Kto najprawdopodobniej zrobiłby sobie żenujący tatuaż?
    4. Kto najprawdopodobniej przetrwałby na bezludnej wyspie?
    5. Kto najprawdopodobniej poszedłby do reality show?
    6. Kto najprawdopodobniej umarłby pierwszy w horrorze?
    7. Kto najprawdopodobniej nie miałby problemu żeby przez tydzień się nie myć?
    8. Kto najprawdopodobniej popłakałby się na smutnej reklamie?
    9. Kto najprawdopodobniej zgubiłby się we własnym mieście?
    10. Kto najprawdopodobniej jako pierwszy zmieni swój stan cywilny?
  • NIGDY PRZENIGDY - przykłady do pytań na nigdy przenigdy

    1. Nigdy przenigdy nie całowałem się z więcej niż 3 osobami jednej nocy
    2. Nigdy przenigdy nie zostałem wyrzucony z baru
    3. Nigdy przenigdy nie przespałem się z osobą, której imienia nie pamiętam
    4. Nigdy przenigdy nie rzucałem palenia więcej niż dwa razy
    5. Nigdy przenigdy nie nauczyłem się tańca z tik toka
    6. Nigdy przenigdy nie szedłem do pracy na kacu
    7. Nigdy przenigdy nie byłem na randce z tindera
    8. Nigdy przenigdy nie zdradziłem drugiej połówki
    9. Nigdy przenigdy nie brałem narkotyków
    10. Nigdy przenigdy nie byłem spisany przez policję
  • WOULD YOU RATHER - przykłady co byś wolał

    1. Zabić kogoś, ale nikt by się o tym nie dowiedział czy nikogo nie zabić, ale każdy myśli, że to zrobiłeś?
    2. Walczyć na śmierć i życie z kogutem za każdym razem jak wchodzisz i wychodzisz z auta czy raz w roku z gorylem, ale możesz mieć miecz?
    3. Walczyć z trzema bykami na raz czy z pięcioma pojedynczo
    4. Sit on a cake and eat dick czy sit on a dick and eat cake?
    5. Polizać szkolną podłogę czy klamkę w toalecie publicznej?
    6. Żyć samemu bez przyjaciół i rodziny ale wiecznie czy mieć wspaniałych przyjaciół i rodzinę, ale umrzeć w wieku 30 lat?
    7. Znać datę czy przyczynę swojej śmierci?
    8. Pracować w przedszkolu czy pracować w liceum?
    9. Poślubić kogoś kto był w więzieniu za coś poważnego, ale nie wiesz co czy poślubić kogoś kto ma 5 dzieci z poprzednich 3 małżeństw? 
    10. Żyć bez elektroniki czy bez przyjaciół?